loading...
جنبش مردمی313
جنبش313 بازدید : 17 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (0)

مسأله‏ي حضرت بقية اللَّه الاعظم، مهدي موعود (عج)، يكي از بارزترين و بديهي‏ترين مسايل اسلامي و مورد تأييد و اعتقاد همه‏ي مسلمانان به ويژه شيعيان است، زيرا صدها آيات قرآني و روايات نبوي اين مسأله‏ي با اهميت را به طور گسترده و مبسوط عنوان و مطرح ساخته‏اند و جزئيات آن را با بياناتي دقيق و روشن، ذكر كرده‏اند، به طوري كه ابهامي براي كسي باقي نگذاشته‏اند.

تمامي فِرَق اسلامي- تقريباً - اين آيات و روايات و مفاد آن‏ها را به نحوي در كتب حديثي و كلامي و تفسيري و احياناً رجالي و تاريخي خود متعرض شده‏اند و درباره‏ي آن به شكل‏هاي مختلف سخن گفته‏اند، تا جايي كه مي‏توان ادعا كرد كه كم‏تر دانشمند و عالمي، بلكه مسلماني يافت مي‏شود كه به اين موضوع مهم و خطير نپرداخته، يا اين‏كه اين مطلب به گوش او نرسيده باشد.
شاهد روشن و قوي اين مدعا، صدها كتابي است كه در طول تاريخ، با استفاده از اين نام شريف و مقدس به وجود آمده است. امّا اين مسأله‏ي مقدس و بديهي - بسان هر مسأله‏ي ديگر ديني و اسلامي حتي مانند الوهيّت و ربوبيّت و نبوت و رسالت - گه‏گاهي مورد سوء استفاده‏ي افراد يا گروه‏هايي البته با انگيزه‏هاي شخصي يا سياسي، قرار گرفته و مي‏گيرد و اهداف و اغراض خاصي از اين عمل دنبال شده و مي‏شود.
مگر نه اين‏كه جهان هميشه شاهد اين مطلب است كه افرادي گستاخانه مدعي الوهيت يا ربوبيت شده و كوس خدايي زده‏اند و يا مدّعي نبوت و رسالت شده و دعوي پيغمبري نموده‏اند؟!! بديهي است كه اين سوءاستفاده‏ها و اين ادعاهاي مفتضح و رسوا، هرگز به اصل و اصالت اين حقايق ضربه نمي‏زند و كسي نمي‏تواند با اين بهانه كه گه‏گاهي اين نوع مطالب واقعي و ريشه‏دار در فطرت و عقل و مؤيَّد به صدها بلكه هزاران دليل، مورد سوء استفاده قرار گرفته يا مي‏گيرد، آن‏ها را زير سئوال ببرد و يا اين‏كه به نحوي در صحت اصل آن‏ها، تشكيك كند.
از آن‏جا كه مسأله‏ي حضرت بقية اللَّه الاعظم، مهدي موعود (عج)، كه در آيات و روايات فراواني خصوصيات آن مطرح شده است، نزد مسلمانان، مسأله‏اي مقدس و ظهور حضرتش همواره آرزوي آنان بوده است، از اين قاعده مستثنا نبوده و نيست.
اين مسأله‏ي مهم از همان زمان ائمه‏ي اطهارعليهم السلام و حتي با وجود خود امامان - كه جزو مبّشران و نويددهندگان به آن بوده‏اند - به نحوي مورد سوء برداشت قرار گرفت و با برخورد ائمه‏عليهم السلام، مواجه شد.
اين روند خطرناك و انحرافي در عصر غيبت صغري مخصوصاً پس از آن، به شكل‏هايي مانند ادعاي دروغين (سفارت و نيابت خاصه) حضرت مهدي (عج)
تجلي مي‏نمود، كه مورد تكذيب حضرت (عج) و هشدار آن وجود مقدس قرار مي‏گرفت و مؤمنان تنها به سفرا و نواب واقعي توجه داده مي‏شدند. البته اين حركت در زمان‏هاي بعد، نه تنها در جوامع شيعي بلكه در جوامع سني نيز ادامه پيدا كرد و از اعتقاد و علاقه‏ي مسلمانان به اين مطلب مقدّس و حساس و سرنوشت‏ساز، بي محابا و ناجوانمردانه بهره برداري مي‏شد!
با اين حال، خوشبختانه با هشدارهاي قوي و به موقع عالمان دين و صدور ده‏ها روايت كه شمايل و نشانه‏هاي آن حضرت، شرايط ظهور و نحوه كار آن ذخيره‏ي الهي را بيان مي‏كرد، ماهيت پليد آن حركت‏هاي شوم و مغرضانه آشكار مي‏شد و صاحبان آن مفتضح و رسوا مي‏گشتند.
اين ماجرا سردرازي دارد كه از حوصله‏ي اين مقاله‏ي مختصر بيرون است. لذا ما در اين‏جا تنها به بخشي از آن‏چه در دو قرن اخير واقع شد و مسلمانان بخصوص شيعيان هنوز از تبعات و پيامدهاي ناگوار آن رنج مي‏برند، مي‏پردازيم تا شايد گامي، در جهت تنوير اذهان باشد.



آن‏چه فعلاً در اين مقاله مطرح است، بررسي كوتاهي است درباره‏ي فرقه‏اي كه متأسفانه، زمينه ساز پيدايش فرقه‏ي ضاله‏ي بابيت و سپس بهائيت شد. لازم به تذكر است كه اين مقاله يك مرور اجمالي بيش نيست، و تفصيل كلام به شماره‏هاي بعد موكول مي‏شود.
ادامه دارد...

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 8
  • بازدید کلی : 190